2009年10月13日星期二

誰人才是專家

這個半月發生太多事, 但令我明白到一件事. 無論人地講物野, 都不要太認真, 因為他們都是出於好意, 他們也是希望你好, 但是否可行, 及其後果都是你自己及呀女承受.

就BB應否喝水, 我都發現有很多的理論, 由文獻, 幼兒醫生, 高級醫生, 有經驗朋友, 長輩的睇法都不同. 而媽媽病了, 又可否餵母乳呢...由母乳協會, 西醫, 中醫, 長輩的意見也不同. 每人都是為呀女好, 但意見全不一, 順得那個意思? 不順長輩意見, 又是否不孝順, 又是否需要在這一點來証明? 不順西醫意見, 又是否太自大? 不信中醫又是否不信中醫的專業? A醫生同B醫生的用藥都不同啦! 不信他人有經驗的意見, 又為何問人? 令對方失望? 在我坐月食什麼的意見也很多....坐月時又可否食西芹等等? 不能盡錄. 每個人的信念都不同, 而往往不接受意見後, 又會有說話聽, 或被挑戰做法 (可能這是每個人的自然反應, 而我也不想去解釋, 也覺得沒有必要將所有資訊公開).

老公話我自己成日唔信醫生, 又話事情要放長遠看, 但結果就在我眼前. 而老公覺得我將事情放大, 好似中秋節又不帶呀女去人多的地方玩, 也很有怨言, 又話個女佢有份.(老公唔可以嬲, 我要捨發下) 現在我只信做了之後呀女的反應, 再者, 呀女不是白老鼠, 我不可能每日轉新方法. 希望盡量做小一些新東西, 盡量減少呀女病及不適的風險.

2 則留言:

甘仔 說...

其實專唔專家無乜問題, 重點是動機和經驗。

坦白講, 我同你都係做咗父母兩個月未夠, 甘怡出世前除了講座之外, 我自己(唔知你啦)都唔係聽/睇/知好多嬰兒的可能行為/反應, 我哋周圍問朋友,長輩,上網,上forum或借書都係想知別人點做,我相信你明白不會每一個人的講法,網上的每一篇文章或網友的回應都啱我哋用,啱唔啱用都好,誠懇地多謝一聲就夠了,別人也不會擅自落手落腳用自己的方法用在我們的女兒身上。別人肯分享經驗,就是出於一番好意,想幫到你,就好似你給意見你朋友的婚禮。

另外,如果情況無變,也沒有人會重覆又重覆講已經被我們婉拒的意見啦,你唔煩別人都無癮再講啦! 就好似甘怡發完燒,我都唔敢再提帶佢出街啦,最好你都唔好出街添呀! 又或者你問吓你自己, 你的想法又是否永遠是對的? 你從來未嘗試過失敗嗎?

每個人都是獨一無二的,別人的意見可以參考,實際執行就要試過先知,跟返你自己的講法:「現在我只信做了之後呀女的反應。」甘怡咪即係我們做父母的白老鼠囉, 反應好就係Try-and-success,反應唔好就係Try-and-error, 我哋都唔知點做先可以令佢滿足我們的願望:
1. 「適當」時候食「適當」的人奶;
2. 「適當」時候睡「適當」覺;
3. 唔好成日扭計;
4. 又或者, 其實要順期自然呢?
D 人話可以train bb的習慣, 但過程中的一D 「殘忍」(唔畀佢食/睡) 你又是否可以狠心?

人人都希望你同甘怡好, 愛之深才會責之切, 就等於你話我畀唔夠時間個女一樣。其實你易地而處, 假如有日你叫甘怡做呢做路,你覺得係為佢好,但佢露出一臉不悅,仲要話你唔明白佢,迫佢做D佢唔想嘅嘢,又話你煩,話你畀說話佢聽,我相信你會答我你會「打佢一身」囉!不過硬來是沒有用嘛,人都是受軟唔受硬,如果你d soft-skill好D,咁人家咪唔會講咁多嘢囉。

多一點欣賞,少一點埋怨。

匿名 說...

看了甘仔的意見,真要再為Nicole你有這個丈夫而高興,你真要多謝上天,因為這是要講綠份的.不要破壞,毀滅了這姻緣.好好珍惜.要謹記:維持好的関係是要雙方面的,破壞只要一方就可以了.做一個好母親,全職不全職不是決定性的,重要的是如何認識孩子的能力,並提供自己能力可及的機會給他學習,最重要的是自己能否以身作則(身教)地教導他.這是需要終身學習的.